Nieuws
Verhoging en bloc op Allianz AOV onaanvaardbaar?
Reactie Allianz: Wij monitoren continu de marktontwikkelingen en mede door veranderende regelgeving verwachten wij dat de schadelast voor AOV in de toekomst gaat oplopen. Om de beloofde continuïteit te kunnen bieden moeten we zorgen voor een stabiele verhouding tussen de premie inkomsten en de toekomstig te verwachten uit te keren schades. Daarom hebben we de premie moeten verhogen. Overigens kregen de meeste klanten deze aanpassing aan het einde van de looptijd van hun verzekering. Een beperkte groep heeft de aanpassing gekregen gedurende de looptijd van de verzekering. Wij begrijpen wel dat een verhoging van de premie tot teleurstellingen kan leiden.
Reactie Arnoud Wennekus AOV Specialist & Verzekerings *Expert*
Geen overmacht. Geen rode cijfers. Reden:i.v.m. "toekomstig te verwachten schades". Allianz faalt in haar kerntaak. En maakt te gemakkelijk gebruik van de "en bloc". Een ouderwetse doorzichtige truc om goedkoop in te zetten, marktaandeel te veroveren en daarna premies te verhogen? Vooropgezet? Misschien.
Had je als adviseur dit kunnen weten? Onzin. Je zou net zo goed kunnen stellen dat je je klant tekort zou hebben gedaan door niet te wijzen op de prijs-kwaliteit verhouding van het Allianz product omdat je zelf overtuigt bent dat het het premieniveau zo laag is dat ze wellicht in de toekomst de premies zouden moeten verhogen. Stel dat ze de premies niet verhoogd zouden hebben, wat ook een reële mogelijkheid zou zijn geweest, zou je dan als adviseur niet gefaald hebben? Wel kun je de klant op dit risico wijzen en dat hebben wij ook gedaan.Jammer dat het schamele vertrouwen van zelfstandig Nederland in de verzekeringswereld en verzekeringsmaatschappijen weer op de proef wordt gesteld/wordt beschaamd.
Reactie Arnoud Wennekus AOV Specialist & Verzekerings *Expert*
Geen overmacht. Geen rode cijfers. Reden:i.v.m. "toekomstig te verwachten schades". Allianz faalt in haar kerntaak. En maakt te gemakkelijk gebruik van de "en bloc". Een ouderwetse doorzichtige truc om goedkoop in te zetten, marktaandeel te veroveren en daarna premies te verhogen? Vooropgezet? Misschien.
Had je als adviseur dit kunnen weten? Onzin. Je zou net zo goed kunnen stellen dat je je klant tekort zou hebben gedaan door niet te wijzen op de prijs-kwaliteit verhouding van het Allianz product omdat je zelf overtuigt bent dat het het premieniveau zo laag is dat ze wellicht in de toekomst de premies zouden moeten verhogen. Stel dat ze de premies niet verhoogd zouden hebben, wat ook een reële mogelijkheid zou zijn geweest, zou je dan als adviseur niet gefaald hebben? Wel kun je de klant op dit risico wijzen en dat hebben wij ook gedaan.Jammer dat het schamele vertrouwen van zelfstandig Nederland in de verzekeringswereld en verzekeringsmaatschappijen weer op de proef wordt gesteld/wordt beschaamd.