Nieuws
AOV BLIJFT ADVIESPRODUCT
76% van de adviseurs heeft inmiddels kennis genomen van de informatie die de AFM in de afgelopen periode heeft verstrekt over Dienstverlening op Maat. 41% van de adviseurs geeft aan in de praktijk bij AOV bij sommige klanten gebruik te maken van de mogelijkheden van Dienstverlening op Maat om te komen tot een passend advies over AOV.
Advies- en brengproduct
94% van de adviseurs denkt dat de AOV nog geruime tijd een echt adviesproduct blijft. 56% is van mening dat AOV in belangrijke mate een “brengproduct” blijft waarbij de adviseur zelf het initiatief moet nemen om de ondernemer te attenderen op het belang van deze verzekering.
Belangrijker dan pensioen
Bij jonge ondernemers die door beperkte financiële middelen een keuze moeten maken tussen een AOV of investeren in de opbouw van een oudedagsvoorziening, geeft 81% aan te adviseren om prioriteit te geven aan het afsluiten van een goede AOV.
Twijfel over ontwikkeling adviestijd
Bij de adviseurs bestaat geen uniform beeld over de ontwikkeling van de adviestijd die nodig is om op passende wijze een AOV te adviseren. Deze adviestijd kan beïnvloed worden door bijvoorbeeld het toepassen van Dienstverlening op Maat en de verdere ontwikkeling van adviessoftware. 31% verwacht dat de gemiddelde doorlooptijd voor een adviestraject bij AOV in de komende jaren zal dalen. 44% heeft hierover geen helder beeld, 25% verwacht in de komende jaren geen daling van de gemiddelde tijd die nodig is om op passende wijze een AOV te adviseren.