Nieuws
'Klantbelang blijft ondergeschikt aan afdelingsbelang bij grotere bedrijven
De helft van de ondervraagden ziet dat het collectief belang minder belangrijk is dan het belang van de afdelingen. Uit onderzoek van de detacheerder is een andere groot obstakel dat de bedachte strategie vaak niet aansluit bij de wensen van de klant. Ruim 30% van de ondervraagden ziet dat dit bij zijn organisatie het geval is. "Een absurd hoog percentage", zegt Pals. "Zeker omdat het succes van CEM staat of valt door het aan te laten sluiten bij de wensen van de doelgroep. Daarbij is het emotionele proces bij hen van essentieel belang en niet het rationele proces, wat bij veel organisaties nog steeds leeft." Daarnaast ontbreekt het volgens 31% aan motivatie en betrokkenheid binnen de organisatie. Bovendien blijven de effecten van CEM bij sommige organisaties onzichtbaar
www.aov-zzp.nl: Kleine specialistische onderneming: Flexibel en doordrongen van de noodzaak tot het leveren van meerwaarde!