Nieuws
AOV Toolkit deel 2
Uit onderzoek van de AFM blijkt dat de kwaliteit van het AOV-adviestraject sterk verbeterd kan worden. Het aantal ondernemers/zelfstandigen stijgt ieder jaar. Echter het percentage ondernemers, dat beschikt over een AOV-verzekering daalt.
Veel ondernemers beseffen niet welke risico’s zij daarmee lopen. Aan jullie de belangrijke taak om dit duidelijk te maken. Het vangnet is immers alleen de bijstand.
Er zijn in de afgelopen weken landelijke AOV dagen gehouden, georganiseerd door Adfiz, D&O en de AFM.Als aanbieder van AOV-verzekeringen onderschrijft Klaverblad Verzekeringen het belang van deze bijeenkomsten en waren we ook op één van deze dagen gastspreker.
De opkomst op deze informatiedagen was heel groot.De bijeenkomst heel kort samengevat:
Er wordt nu te weinig vastgelegd in dossiers. Het advies moet reproduceerbaar en –uiteraard- passend zijn. Een klant zelf heeft niet genoeg inzicht in de risico’s om een afweging te maken. Het is de taak van de adviseur om de consequenties van de gemaakte keuzes kenbaar te maken én vast te leggen.Afspraken met klanten moet je goed vastleggen. Advies op maat kan uiteraard, maar leg wel vast waar en waarom je op een bepaald onderdeel niet de diepte in gaat.Er werd aangegeven dat je voor de keuze van een verzekeringsmaatschappij niet blind moet staren op vergelijkingen, maar ook zeker je eigen weging moet maken qua solvabiliteit van een maatschappij, je eigen ervaringen qua afwikkeling en aangeboden re-integratie trajecten.
Voor iedereen die op de AOV-bijeenkomst was, werd een digitale toolkit beschikbaar gesteld. Wij willen -en mogen- deze graag met jullie delen: http://onderzoek.deno.nl/cust/aovronde/toolsnd/tknd.php
Doe er jullie voordeel mee! (De info-graphic is bijvoorbeeld een goed hulpmiddel om samen met de klant te kijken naar de realiteit van een AOV