Nieuws
Opvallend: Reaal besteed belangrijke processen binnen AOV acceptatie uit
Bericht binnengekomen via Reaal 26-07-2016
"Wij besteden sinds 4 juli 2016 al ons medisch advies rond arbeidsongeschiktheidsverzekeringen (AOV) uit aan specialistische adviesbureaus. Deze bureaus doen ook de medische administratie. Dit heeft voordelen voor u én uw klant". Waarom besteden zij dit uit?
Uitleg Reaal:
"De medisch adviseur was altijd al onafhankelijk. Toch kregen we daar soms vragen over, omdat de medisch adviseur in dienst was van Reaal. We verwachten met deze stap de laatste twijfels weg te nemen. Daarnaast kunnen we door samen te werken met gespecialiseerde adviesbureaus nog betere service bieden tijdens de arbeidsongeschiktheid van uw klant. Zo kunnen deze bureaus gemakkelijk extra mensen inzetten in drukke tijden. Dit helpt om de doorlooptijden te verkorten."
Wat verandert er voor uw klanten?
Tot nu toe werkte Reaal deels met medisch adviseurs in loondienst en deels met medisch adviseurs van specialistische adviesbureaus. Nu besteden we het medisch advies volledig uit.
• De acceptatie van arbeidsongeschiktheidsverzekeringen loopt voortaan via Veduma.
• Klanten die een arbeidsongeschiktheidsuitkering ontvangen, krijgen een nieuwe medisch adviseur van via ZeneZ. Klanten die arbeidsongeschikt zijn door psychische klachten vormen een uitzondering: zij houden hun huidige medisch adviseur.
• Alle klanten die een beroep doen op hun AOV ontvangen als het om medische zaken gaat berichten van ZeneZ.
De claimadviseur van Reaal blijft de belangrijkste contactpersoon van klanten die een arbeidsongeschiktheidsuitkering ontvangen.
Arnoud Wennekus
Mooi bericht uit marketingoogpunt is al het nieuws altijd goed nieuws. De echte redenen laten zich raden. Kostenefficienter wellicht?