Reaal heeft de keuringsgrens voor haar arbeidsongeschiktheidsverzekeringen verhoogd tot 100.000 euro.
In het telefonische acceptatiegesprek wordt door een acceptant en een medisch adviseur doorgevraagd op de antwoorden die de klant heeft gegeven op het aanvraagformulier en de gezondheidsverklaring. Mede op basis van dit telefoongesprek vindt de beoordeling van de aanvraag plaats.
Onder de 100.000 euro worden de AOV-aanvragen bovendien telefonisch beoordeeld, waardoor de doorlooptijd aanzienlijk korter is en de intermediair zijn (mkb-)klant vaker een snelle service kan bieden.
Redactie: Doordat de verzekeraars grondig het A.O. risico willen inventariseren om begrijpelijke redenen, wordt , al dan niet n.a.v. de gezondheidsvragen die gesteld worden aan de kandidaat verzekerde voor de acceptatie van het risico, informatie ingewonnen bij de artsen, die kandidaat verzekerden behandel(d)en. Dit proces duurt soms weken tot maanden doordat de uitwisseling van informatie vaak bij de artsen in de praktijk blijven liggen. Deze artsen beantwoorden de vragen van de verzekeringsartsen over het ziektebeeld en de mogelijke verwachtingen in de toekomst, en mede op basis daarvan maakt de verzekeringsarts (medisch adviseur) zijn inschatting over het aangeboden risico.Telefonische acceptatiegesprekken helpen me om eerder duidelijkheid te krijgen, en zo wellicht het acceptatieproces te versnellen.