fbpx
Image
Image

Premieverhoging AEGON arbeidsongeschiktheidsverzekering (AOV) voor bestaande klanten

De laatste jaren worden ondernemers steeds vaker arbeidsongeschikt en ook voor langere duur.Deze ontwikkelingen zijn in tegenspraak met de voorspellingen in de kanstabellen uit 2008. Deze schetsten een veel positiever beeld. Vandaar dat we in voorgaande jaren de premies hebben verlaagd.Door de nieuwe ontwikkelingen zijn wij nu genoodzaakt de premies te verhogen. Wij begrijpen dat dit vervelend is voor uw klanten. Wij kiezen er echter voor om de premies aan te passen, zodat wij klanten dezelfde kwaliteit en dekking kunnen blijven bieden.

Wat betekent de aanpassing voor uw klanten?Bij het omzetten naar het nieuwe tarief houden wij rekening met het risico dat uw klant heeft verzekerd. Van ongeveer 60% van alle klanten stijgt de premie. De verhoging verschilt per klant maar is nooit meer dan 15%. De overige klanten zijn al op het juiste premieniveau ingedeeld. Zij houden dezelfde premie.De aangepaste voorwaarden gelden voor alle klanten.

Wat is het verschil tussen de oude en nieuwe voorwaarden?
Voortdurend evalueren we onze producten en voorwaarden. De resultaten van interne en externe (AFM, Adfiz) rapporten en klantwensen hebben bijgedragen aan een inhoudelijke aanpassing van de voorwaarden. Zo hebben we bijvoorbeeld de uitloopregeling verbeterd. In de bijlage vindt u een overzicht van de belangrijkste aanpassingen.

Daarnaast zijn de nieuwe voorwaarden in begrijpelijke taal geschreven en in de vorm van vraag en antwoord. Hierdoor kunnen uw klanten eenvoudig terugvinden waarvoor ze verzekerd zijn en waarvoor niet. U vindt de nieuwe voorwaarden op www.aegon.nl/aov

Wanneer gaan uw klanten over?

Uw klanten worden vanaf 1 november 2012 op de hoofdpremievervaldatum van hun verzekering omgezet naar de nieuwe voorwaarden en tarieven. In de bijlage vindt u een overzicht van uw klanten en de hoofdpremievervaldatum van hun verzekering.

Hoe informeren wij uw klanten?

Voordat de wijzigingen ingaan, ontvangen uw klanten een brief met uitleg. Een voorbeeld van de brief die uw klant krijgt, vindt u in de bijlage. De brieven worden rechtstreeks door ons verzonden of via uw kantoor. De manier van premie-incasso bepaalt wie de brief verstuurt:

Wilt u meer informatie?  

Ik kan me voorstellen dat u nog vragen heeft over deze aanpassingen. U kunt hiervoor een van mijn collega’s van de afdeling Klantenteam Inkomen bellen. Wij zijn op werkdagen van 08.30 tot 17.30 uur bereikbaar op 088 - ........ U kunt ook een e-mail sturen naar...

Wij helpen u graag.

 

Met vriendelijke groet,

 

Deze website is  SSL beveiligd 

©2024 Dreamview | Designed, Developed & Hosted by DreamView ICT & Internet Services

Hallo ondernemer! Vraag over AOV verzekering voor zelfstandig Professionals? Wilt u teruggbeld?

WhatsApp Chat & Terugbel Service
Close and go back to page