Nieuws
Mogelijke AOV verzekerde weet de weg naar verzekeraars niet te vinden
Ondernemers en zzp'ers die zich online willen verzekeren tegen arbeidsongeschiktheid weten niet bij welke verzekeraar zij moeten aankloppen. Tot deze conclusie komt WUA! in een onderzoek naar online oriëntatie voor het afsluiten van een aov.
Verzekeraars hebben op aov-gebied vrijwel géén spontane naamsbekendheid, stelt het onderzoek. Zilveren Kruis slaagt er vooral via de gesponsorde links het beste in om bezoekers naar de website te trekken.
Websites als die van REAAL en Univé worden uitsluitend nog via zoekmachines gevonden. Ook hier springt Zilveren Kruis er het beste uit: de verzekeraar verschijnt bovenaan de gesponsorde resultaten bij de zoektermen ‘AOV' en ‘arbeidsongeschiktheidsverzekering'. De onderzoekers zien vooral een strijd tussen de merknamen Zilveren Kruis en Centraal Beheer van Achmea. Deze spelers weten samen al 35% van de respondenten te overtuigen. Met Interpolis en GoedGenoeg erbij haalt Achmea in totaal 47,5% van de totale voorkeur. De vindbaarheid van REAAL, op basis van de zoekmachine, loopt terug van 60% in februari tot slechts 17,5% in het recentste onderzoek.
Als men dan op een website is aangekomen is de meest gehoorde klacht ‘Ik kan niet direct een premie berekenen.' Tot slot meldt het onderzoek dat potentiële klanten afhaken zodra voorwaarden en opties niet duidelijk op de site vermeld staan
Redactie AOV-ZZP.nl Voor een AOV Verzekering moet je ook naar een onafhankelijke en ervaren Vergelijker, en nooit rechtstreeks naar een maatschappij!