Nieuws
Aegon: Wij brengen daarbij een fair bedrag aan kosten in rekening."
"Wij trekken een scherpe lijn tussen accountbeheer en relatiemanagement enerzijds en advisering anderzijds. Daarover zullen wij alle betrokken Aegon-medewerkers goed informeren." Aldus Aegon in een position paper provisieverbod.
Aegon: "De keus is aan de klant. Die bepaalt welk advies en welk product hij nodig heeft en bij welke adviseur hij dat haalt. De adviseur adviseert en kan zich volledig richten op de belangen van de klant. Wij als verzekeraar zijn de producent en zorgen voor een relevant en begrijpelijk product met heldere voorlichting erbij." Aegon schrijft verder onder meer: "Wij vinden dat een klant het meest gebaat is bij advies van een onafhankelijke tussenpersoon. Wij zijn een verzekeraar en geen onafhankelijke adviseur. Wij kennen de situatie van de klant bovendien niet zo goed als de adviseur. Daarom verwijzen wij klanten die zich met adviesvragen bij ons melden altijd en uit volle overtuiging door naar een adviseur. Alleen in uitzonderingsgevallen zijn wij klanten die dat willen direct van dienst. Maar met de vermelding dat er geen sprake is van onafhankelijk advies. Wij brengen daarbij een fair bedrag aan kosten in rekening."