fbpx
Image
Image

Consumentenbond: 210 'klachten' over abonnementen

Consumentenbond: 210 'klachten' over abonnementen

13-01-2010 AM
De Consumentenbond zegt 210 klachten te hebben gekregen over assurantiekantoren die in 2009 een serviceabonnement hebben ingevoerd. De bond deed een kleine maand geleden een oproep, onder meer via een ruim 600.000 adressen tellende e-mailzending, om dergelijke abonnementen te melden. Dat deden 210 leden. Het gaat om 19 verschillende tussenpersonen, zegt de bond.

De Consumentenbond werkt aan een dagvaarding voor Multisafe, het eerste grote bemiddelingsbedrijf dat tot invoering van een serviceabonnement overging. De bond zei eind november daarover een procedure te gaan aanspannen, omdat hij vindt dat dienstverlening aan bestaande klanten niet eenzijdig kan worden beknot. "We willen op alle openstaande vragen een antwoord, vandaar dat de formulering van de dagvaarding tijd vergt", zegt Marcel van Beusekom namens de Consumentenbond. De zaak tegen Multisafe wordt geen kort geding, maar een bodemprocedure. "Dat duurt wat langer, maar aan de uitspraak kan dan wel meer waarde worden gehecht."

consumentenbond

<MultiSafe vraagt particuliere klant om basisbijdrage (abonnementsvorm)

Als een van de eerste intermediairbedrijven vraagt MultiSafe uit Huis ter Heide per 1 mei een basisbijdrage aan particuliere relaties. Deze bijdrage is onafhankelijk van het aantal polissen en bedraagt € 15 per maand. Bestaande relaties ontvangen een korting en betalen € 12,50 per maand .

"Wij ontvangen gemiddeld € 41 provisie per jaar per particuliere relatie", zegt directeur Michael Mackaaij van MultiSafe. "Als je dit alleen al afzet tegen alle administratieve handelingen en schadebehandeling, lijden wij daar verlies op. In het verleden konden wij dit soms nog compenseren via de advisering van levensproducten en hypotheken aan zo'n klant." Door de wettelijke transparantie en het verbod op bonussen zijn deze mogelijkheden verdwenen.

"Ik zie nu dat collega's proberen hun particuliere portefeuille te verkopen, maar vind dat het beter is om klanten zelf te keus te laten. Wij zeggen gewoon wat er aan de hand is en merken dat zij begrip hebben voor deze actie. Dat blijkt wel nu een groot deel van onze klanten ook elders lopende polissen naar ons overzet.">

TAF voert innovaties door

TAF voert innovaties door voor alternatieve AOV voor ZZP-er


Premieverlagingen
Voor nieuwe aanvragen TAF Maandlastbeschermer, TAF Werkloosheidsplan en TAF WerkloosheidsPlusplan gelden vanaf vandaag tot 30% lagere premies. Wat betreft het TAF Zelfstandigenplan geldt er een aantrekkelijke premiekorting voor beroepsklassen 1 en 2.

TAF Zelfstandigenplan en TAF Maandlastbeschermer
Het is nu ook mogelijk voor een korte uitkeringsduur (maximaal 2 jaar) te kiezen.
Het product bevat nu een overlijdensrisicodekking om nabestaanden te beschermen in het geval de verzekerde komt te overlijden.


Deze dekking is standaard een uitkering van 12 maal het verzekerde bedrag, maar kan ook uitgebreid worden naar een maandelijkse uitkering van 24 maanden, 60 maanden of een uitkering gedurende de hele looptijd van de verzekering.

Voor het Zelfstandigenplan is de te ontvangen uitkering nu afhankelijk van de mate van arbeidsongeschiktheid en wordt dus marktconform naar rato uitbetaald.

Uitkeringsduur is afhankelijk van de dekkingskeuze 24 maanden, 60 maandn 360 maanden of 360 maanden

_0001_TAF

Gratis advies is nooit onafhankelijk advies

Gratis AOV advies is geen onafhankelijk advies, dus investeer in onafhankelijk advies en je bespaart op premie niet op kwaliteit


Vaak is je financiële situatie zo complex, dat je geen flauw idee hebt hoe je er eigenlijk voorstaat. Ben je wel goed verzekerd tegen arbeidsongeschiktheid? Kom je straks wel rond met je pensioen? Kortom, je hebt behoefte aan een uitgebreid financieel advies.

Banken en tussenpersonen bieden je graag een gratis advies aan, zeker als je in hun ogen een goede klant bent. Maar een adviseur zal je niet snel een advies geven waar hij niets aan kan verdienen. Het uitgebreid in kaart brengen van je financiële situatie, zonder daar daadwerkelijk producten bij te verkopen, zal hij dus niet snel doen.

Wees dus altijd op je hoede als een adviseur je een gratis advies aanbied of aandringt op een kosteloos persoonlijk bezoekGrote kans dat zo'n traject eindigt in één of meer voor de adviseur lucratieve offertesWil je een ongekleurd en gedegen financieel advies, waarbij de nadruk niet ligt op productverkoop, dan ben je met een onafhankelijke adviseur meestal beter af.

Voor hun advisering betaal je een urendeclaratie of een vaste prijs voor een volledig advies.

Onafhankelijk advies voor iedereen
Voor iedereen ligt een onafhankelijk adviseur binnen de mogelijkheden bij ons! Want wij bieden het kosteloos aan, als wij uiteindelijk de verzekering ook mogen regelen voor u.

OnafhankelijkVergelijkingssite
Met hulp van onze onafhankelijke vergelijkingssite kun je eerst zelf eens een aantal financiële varianten vergelijken.Zodat je gedegen voorbereid de onderhandeling aangaat en je je adviseur lekker 'op scherp' kunt zetten. maar kies wel voor onafhankelijk advies van een adviseur van aov-zzp.nl want die is niet gebonden aan een maatschappij of bank en werkt zonder provisie, alleen in uw belang.

Deze website is  SSL beveiligd 

©2024 Dreamview | Designed, Developed & Hosted by DreamView ICT & Internet Services

Hallo ondernemer! Vraag over AOV verzekering voor zelfstandig Professionals? Wilt u teruggbeld?

WhatsApp Chat & Terugbel Service
Close and go back to page