Allianz Coranacoulance: Sluimerdekking em terugkeerregeling
Veel ondernemers hebben moeite het hoofd boven water te houden in deze tijd. Wellicht willen zij de verzekering stilzetten of aanpassen om kosten te besparen. Daar werken we graag aan mee. Daarom wijzen we u op de tijdelijk gratis sluimerdekking en terugkeerregeling voor klanten met een arbeidsongeschiktheidsverzekering Allianz Beide verruimde regelingen gelden vooralsnog tot 1 juni 2020.
08-10-2020: Sluinmerdekking en terugkeerregeling wij verlengd tot 1 januari 2021.
SluimerdekkingOnze AOV’s kunnen voor een periode met een maximum van een jaar geschorst worden. Wij noemen dit sluimeren. Deze regeling hebben wij in verband met de coronacrisis tijdelijk verruimd. Uw klant betaalt in die periode geen premie (normaal is dit 10% premie). Op het moment dat uw klant de dekking wil herstellen, zetten we de verzekering vanaf dat moment weer voort. Wij vragen dan geen gezondheidsvragen of inkomensgegevens. De normale premie wordt dan weer in rekening gebracht.
Let op: Arbeidsongeschiktheid (of een toename hiervan) door klachten die zijn ontstaan of verergerd tijdens deze periode van sluimerdekking is niet gedekt.
TerugkeerregelingOok kan de dekking van onze AOV’s worden aangepast. Wij bieden u daar verschillende mogelijkheden voor. Door het aanpassen van de dekking, kunt u de premie voor uw klant verlagen. Hieronder ziet u de mogelijke aanpassingen per arbeidsongeschiktheidsverzekering:
Mogelijke aanpassingen
Allianz AOV, Absoluut AOV , Essentie AOV en Ongevallen Plus AOV
Maatwerk AOV en Fundament AOV
Verlagen verzekerd bedrag
U kunt zelf een nieuw verzekerd bedrag kiezen
U kunt zelf een nieuw verzekerd bedrag kiezen
Verlengen eigen risicotermijn
90, 180 of 365 dagen
90, 180 of 365 dagen
Verkorten uitkeringsduur
Tot eindleeftijd 55, 60 of 65 jaar
Tot eindleeftijd 55, 60 of 65 jaar
Of totaal maximaal 5 jaar uitkering
De terugkeerregeling houdt in dat uw klant binnen een jaar kan besluiten om de verzekering weer op het oude niveau te brengen. Wij vragen dan geen gezondheidsvragen of inkomensgegevens.
Let op: Op het moment dat hij gebruik maakt van het recht om de verzekering terug te brengen naar de oorspronkelijke dekking, mag hij niet arbeidsongeschikt zijn. Is uw klant wel arbeidsongeschikt? Dan beoordelen wij het recht op uitkering op basis van de aangepaste dekking.
Meer informatieHeeft u vragen over de sluimerdekking of de terugkeerregeling van onze AOV’s? Neem dan contact op met uw accountmanager Inkomen. Hij is u graag van dienst.
Sluimerdekking
Onze AOV’s kunnen voor een periode met een maximum van een jaar geschorst worden. Wij noemen dit sluimeren. Deze regeling hebben wij in verband met de coronacrisis tijdelijk verruimd. Uw klant betaalt in die periode geen premie (normaal is dit 10% premie). Op het moment dat uw klant de dekking wil herstellen, zetten we de verzekering vanaf dat moment weer voort. Wij vragen dan geen gezondheidsvragen of inkomensgegevens. De normale premie wordt dan weer in rekening gebracht.
Let op: Arbeidsongeschiktheid (of een toename hiervan) door klachten die zijn ontstaan of verergerd tijdens deze periode van sluimerdekking is niet gedekt.
Terugkeerregeling
Ook kan de dekking van onze AOV’s worden aangepast. Wij bieden u daar verschillende mogelijkheden voor. Door het aanpassen van de dekking, kunt u de premie voor uw klant verlagen. Hieronder ziet u de mogelijke aanpassingen per arbeidsongeschiktheidsverzekering:
Mogelijke aanpassingen die premie besparen
- Verlagen verzekerd bedrag
- Verlengen eigen risicotermijn
- Verkorten uitkeringsduur
- Tot eindleeftijd 55, 60 of 65 jaar
- Of totaal maximaal 5 jaar uitkering
- Let op: Op het moment dat hij gebruik maakt van het recht om de verzekering terug te brengen naar de oorspronkelijke dekking, mag hij niet arbeidsongeschikt zijn. Is uw klant wel arbeidsongeschikt? Dan beoordelen wij het recht op uitkering op basis van de aangepaste dekking.
Verlenging gratis sluimerdekking en terugkeerregeling AOV (30-07-2020)
Veel ondernemers hebben moeite het hoofd boven water te houden in deze tijd.
Veel Vragen gaan over hun AOV. Wellicht willen zij de verzekering schorsen of aanpassen om kosten te besparen. Daarom wijzen we je op de tijdelijk gratis sluimerdekking en terugkeerregeling voor klanten met een arbeidsongeschiktheidsverzekering bij Allianz. Beide verruimde regelingen hebben wij verlengd tot 1 oktober 2020.
Sluimerdekking
De Allianz AOV’s kunnen voor een periode met een maximum van een jaar geschorst worden. Wij noemen dit sluimeren. Deze regeling is in verband met de coronacrisis tijdelijk verruimd.
Je betaalt in die periode geen premie (normaal is dit 10% premie). Op het moment dat uw klant de dekking wil herstellen, zetten we de verzekering vanaf dat moment weer voort. Wij vragen dan geen gezondheidsvragen of inkomensgegevens. De normale premie wordt dan weer in rekening gebracht.
Let op: Arbeidsongeschiktheid (of een toename hiervan) door klachten die zijn ontstaan of verergerd tijdens deze periode van sluimerdekking is niet gedekt.
Terugkeerregeling
Ook kan de dekking van de AOV’ worden aangepast. Door het aanpassen van de dekking, kan de premie verlagen. Hieronder ziet u de mogelijke aanpassingen per arbeidsongeschiktheidsverzekering:
Mogelijke aanpassingen |
Allianz AOV, Absoluut AOV , Essentie AOV en Ongevallen Plus AOV |
Maatwerk AOV en Fundament AOV |
Verlagen verzekerd bedrag |
U kunt zelf een nieuw verzekerd bedrag kiezen |
U kunt zelf een nieuw verzekerd bedrag kiezen |
Verlengen eigen risicotermijn |
90, 180 of 365 dagen |
90, 180 of 365 dagen |
Verkorten uitkeringsduur |
Tot eindleeftijd 55, 60 of 65 jaar |
Tot eindleeftijd 55, 60 of 65 jaar Of totaal maximaal 5 jaar uitkering |
De terugkeerregeling houdt in dat je binnen een jaar kan besluiten om de verzekering weer op het oude niveau te brengen. Allianz vraagt dan geen gezondheidsvragen of inkomensgegevens.
Let op: Op het moment dat je j gebruik maakt van het recht om de verzekering terug te brengen naar de oorspronkelijke dekking, mag je niet arbeidsongeschikt zijn.