fbpx
Image
Image

Interessante vragen aan de ondernemer

Wat vindt u in deze situatie belangrijk?

  • Dat ik mijn spaargeld niet hoef te gebruiken in deze lange periode waarin ik niet kan werken.
  • Dat ik re-integratie begeleiding krijg, zodat ik snel weer aan de slag kan.

Stel: u zit middenin een drukke verbouwing waardoor u thuis nauwelijks kunt ontspannen. Dat geeft stress. Terwijl u ook op het werk een hectische periode doormaakt. Het wordt u allemaal teveel. U krijgt een burn-out en zit langdurig thuis. Die zag u niet aankomen.

Wat vindt u in deze situatie belangrijk?

  • Dat ik weet hoe ik de volgende keer een burn-out kan voorkomen.
  • Dat ik zeker ben dat mijn inkomen niet verdwijnt tijdens de burn-out.

Stel: u brengt met de auto uw kinderen naar school. In alle haast wordt uw deur dichtgeslagen en raken uw handen bekneld. Pijnlijk. Nog pijnlijker, wanneer u hier chronisch last van houdt. U kunt uw huidige beroep niet meer uitoefenen. Die zag u niet aankomen.

Wat vindt u in deze situatie belangrijk?

  • Dat ik mijn inkomen behoud zonder dat ik gedwongen word een ander beroep te kiezen.
  • Dat ik mijn inkomen behoud en mij kosteloos kan omscholen naar een ander beroep.

    Credits: CB

Wat kan er nu helemaal mis zijn met (provisie) transparantie?

Ook verzekeraars willen hoogte provisie zichtbaar.

Het Verbond onderschrijft het pleidooi van de AFM om actieve transparantie bij schadeverzekeringen in te voeren, zodat de hoogte van de provisiekosten voor alle klanten zichtbaar wordt. Dat is te lezen in de consultatiereactie van de organisatie van verzekeraars. "Anno 2017 is het niet houdbaar dat verzekeraars niet transparant zijn over de provisies die zij betalen aan adviseurs."

Het Verbond: "Wij zijn het dus met de AFM eens en vinden dat de klant bij schadeverzekeringen actief moet worden geïnformeerd over de hoogte van de provisie in euro’s. Dat zou voor zowel particuliere als zakelijke klanten moeten gelden. De indruk van het Verbond is dat de provisies voor het overgrote deel ook goed zijn uit te leggen aan klanten, omdat daar herkenbare dienstverlening tegenover staat. Het Verbond heeft dit al in 2013 uitgedragen. Bij de nadere uitwerking van actieve transparantie dient er aandacht te zijn voor implementatie-aspecten zoals de reikwijdte, de termijn (fasering van de invoering) en het gelijk speelveld. Het Verbond denkt met alle stakeholders graag mee over de vormgeving van actieve transparantie.

"Een provisieverbod op schadeverzekeringen ligt, zoals Verbondsvoorzitter David Knibbe in november 2016 al heeft gezegd, niet bij het Verbond op tafel."

Service Abonnementen zijn prive en niet BTW plichtig


Directe beloning advies


De Belastingdienst geeft aan “dat bij feitelijk gelijkblijvende dienstverlening de werkzaamheden in de toekomst, wanneer de klant de vergoeding rechtstreeks betaalt aan de financieel dienstverlener, ook vrij van BTW blijven.”
Dit betekent dat de huidige situatie zoals deze op dit moment in de branche al gehanteerd wordt blijft gehandhaafd.

• Bemiddeling blijft vrijgesteld van BTW.
• Advies blijft vrijgesteld van BTW indien de intentie van de dienstverlening is advies én bemiddeling.
• Alleen advies zoals belastingaangifte en second opinion blijven wel belast met BTW.

Daarbij zal in de toekomst een schriftelijke overeenkomst van opdracht, zoals bedoeld in de Wet financieel toezicht, gaan gelden als bewijsmiddel voor het aantonen van de het doel van de feitelijke werkzaamheden van u als tussenpersoon.

Abonnementen
Ook abonnementen kunnen in diverse situaties vrijgesteld zijn van BTW. De Belastingdienst heeft hierbij de volgende richtlijnen aan:

Deze website is  SSL beveiligd 

©2024 Dreamview | Designed, Developed & Hosted by DreamView ICT & Internet Services

Hallo ondernemer! Vraag over AOV verzekering voor zelfstandig Professionals? Wilt u teruggbeld?

WhatsApp Chat & Terugbel Service
Close and go back to page