fbpx
Image
Image

Mogelijke AOV verzekerde weet de weg naar verzekeraars niet te vinden

Mogelijke AOV verzekerde weet de weg naar verzekeraars niet te vinden

Ondernemers en zzp'ers die zich online willen verzekeren tegen arbeidsongeschiktheid weten niet bij welke verzekeraar zij moeten aankloppen. Tot deze conclusie komt WUA! in een onderzoek naar online oriëntatie voor het afsluiten van een aov.

Verzekeraars hebben op aov-gebied vrijwel géén spontane naamsbekendheid, stelt het onderzoek. Zilveren Kruis slaagt er vooral via de gesponsorde links het beste in om bezoekers naar de website te trekken.
Websites als die van REAAL en Univé worden uitsluitend nog via zoekmachines gevonden. Ook hier springt Zilveren Kruis er het beste uit: de verzekeraar verschijnt bovenaan de gesponsorde resultaten bij de zoektermen ‘AOV' en ‘arbeidsongeschiktheidsverzekering'. De onderzoekers zien vooral een strijd tussen de merknamen Zilveren Kruis en Centraal Beheer van Achmea. Deze spelers weten samen al 35% van de respondenten te overtuigen. Met Interpolis en GoedGenoeg erbij haalt Achmea in totaal 47,5% van de totale voorkeur. De vindbaarheid van REAAL, op basis van de zoekmachine, loopt terug van 60% in februari tot slechts 17,5% in het recentste onderzoek.
Als men dan op een website is aangekomen is de meest gehoorde klacht ‘Ik kan niet direct een premie berekenen.' Tot slot meldt het onderzoek dat potentiële klanten afhaken zodra voorwaarden en opties niet duidelijk op de site vermeld staan

Redactie AOV-ZZP.nl Voor een AOV Verzekering moet je ook naar een onafhankelijke en ervaren Vergelijker, en nooit rechtstreeks naar een maatschappij!

Premieverhoging AEGON arbeidsongeschiktheidsverzekering (AOV) voor bestaande klanten

 

Premieverhoging AEGON arbeidsongeschiktheidsverzekering (AOV) voor bestaande klanten

_0012_Aegon

Brief van Aegon aan het professionele en onafhankelijke intermediair

Geachte heer, mevrouw,

Eind mei hebben wij u geïnformeerd over de aangepaste voorwaarden en nieuwe tarieven die vanaf 1 juni 2012 gelden voor nieuwe AOV klanten. Deze voorwaarden en tarieven gaan ook voor bestaande klanten gelden. Uw AOV klanten worden per hoofdpremievervaldatum omgezet als wij de voorwaarden en de premie aanpassen. Klanten waarbij wij alleen de voorwaarden aanpassen worden op één datum omgezet. In de komende periode informeren wij uw klanten hierover. In deze brief leggen wij u uit waarom wij deze aanpassingen doorvoeren en wat die betekenen voor uw klanten. Ook vindt u informatie over de manier waarop wij uw klanten informeren.

Wat is de reden van de tariefsaanpassing?

PvdA wil urencriterium zzp afschaffen

PvdA wil urencriterium zzp afschaffen

pvda

De PvdA wil het urencriterium van 1225 uren voor zzp'ers afschaffen. Zelfstandigen moeten nu aan de Belastingdienst bewijzen dit aantal uren per jaar aan hun ondernemende activiteiten te hebben besteed, willen ze aanspraak maken op fiscale kortingen als de zelfstandigenaftrek en startersaftrek.

Dit leidt tot grote administratieve lasten en ontevredenheid onder de zzp'ers.
De PvdA stelt voor om in plaats van het urencriterium te gaan werken met een zzp-criterium gebaseerd op winst. Het voordeel is een betere handhaafbaarheid, minder administratieve lasten, en de mogelijkheid voor deeltijd-zzp'ers om geleidelijk over te stappen naar een voltijds bestaan als zelfstandige.

Deze website is  SSL beveiligd 

©2024 Dreamview | Designed, Developed & Hosted by DreamView ICT & Internet Services

Hallo ondernemer! Vraag over AOV verzekering voor zelfstandig Professionals? Wilt u teruggbeld?

WhatsApp Chat & Terugbel Service
Close and go back to page