fbpx
Image
Image

Pilot AFM onder arbeidsongeschiktheidsverzekeringen en pensioenproducten zzp

onderzoek-110-110AFM: NADER ONDERZOEK NODIG NAAR ONDERCONSUMPTIE

De AFM ziet weinig reden om aan te nemen dat standaardproducten het vergelijkingsgedrag van consumenten bevorderen. Wel is nader onderzoek nodig of standaardproducten onderconsumptie kunnen tegengaan. Dit blijkt uit onderzoek dat de AFM deed op verzoek van de minister van Financiën.

Volgens de toezichthouder kunnen standaardproducten onder bepaalde omstandigheden wel keuzes sturen in maatschappelijk gewenste richting of onderconsumptie tegengaan. Voor verder inzicht in de effectiviteit van standaardproducten is aanvullend onderzoek noodzakelijk, concludeert de AFM.

n een brief aan de Kamer heeft minister Dijsselbloem drie problemen benoemd waar standaardproducten mogelijk een oplossing voor kunnen bieden: beperkt vergelijkingsgedrag door consumenten, de aanschaf van producten met onwenselijke kenmerken, en onderconsumptie. In het rapport van de AFM wordt antwoord gegeven op de vraag of standaardproducten een oplossing bieden voor de genoemde problemen.

Standaardproducten toch niet bevorderlijk voor vergelijkingsgedrag

StandaardproduStandaardproducten toch niet bevorderlijk voor vergelijkingsgedrag'cten zorgen er niet voor dat consumenten beter of meer financiële producten met elkaar gaan vergelijken. Dat concludeert toezichthouder AFM uit een onderzoek naar het effect van financiële standaardproducten op het keuzegedrag van consumenten. "Er is volgens ons weinig aanleiding om te denken dat standaardproducten consumenten in staat stellen bewustere keuzes te maken voor beter passende producten. Anders gezegd: standaardproducten maken van consumenten geen rationele(re) beslissers."

De AFM heeft het onderzoek gedaan in opdracht van minister Dijsselbloem (Financiën). Bij het onderzoek is gebruik gemaakt van gedragswetenschappelijke inzichten. "Op basis van de resultaten ziet de AFM weinig reden om aan te nemen dat standaardproducten het vergelijkingsgedrag van consumenten bevordert", zo luidt de conclusie. "Onder bepaalde voorwaarden kunnen standaardproducten wel keuzes sturen in maatschappelijk gewenste richting of onderconsumptie tegengaan. Voor verder inzicht in de effectiviteit van standaardproducten is aanvullend onderzoek noodzakelijk."

Efficiency korting zorgt voor enorme prijsverlaging Persoonlijk AOV Advies ondernemer!

70-efficiencykorting-235

Het maken van ons  Persoonlijk AOV Adviesrapport en het adviseren van een passende AOV is een zorgvuldig, complex, arbeidsintensief en tijdrovend proces voor onze adviseurs.

Het is een wisselwerking, een samenwerking tussen de ondernemer en de betrokken AOV adviseur. Om zo tot een goede kwalitatieve maatoplossing voor U te komen,  tegen een zo scherp mogelijke AOV premie.

Om onze keiharde garanties op ons Persoonlijk AOV Adviesrapport, namelijk:

  • 100% niet-goed-geld-terug-garantie +
  • Laagste premiegarantie+
  • Kwaliteitsgarantie

iedere keer weer waar te maken, hebben wij allereerst heel veel persoonlijke informatie van u nodig.

Als deze informatie door U compleet, snel én digitaal  aan ons wordt aangeleverd, kunnen wij uw informatie efficiënt en doelmatig verwerken. 

Daarom introduceert AOV-ZZP.nl  vanaf nu een forse korting: de Efficiency Korting op AOV Advies!

Deze website is  SSL beveiligd 

©2024 Dreamview | Designed, Developed & Hosted by DreamView ICT & Internet Services

Hallo ondernemer! Vraag over AOV verzekering voor zelfstandig Professionals? Wilt u teruggbeld?

WhatsApp Chat & Terugbel Service
Close and go back to page