fbpx
Image
Image

AOV Frauderende Doetinchemse paardenhandelaar 2 jaar achter tralies

Frauderende Doetinchemse paardenhandelaar 2 jaar achter tralies

Tegen een 34-jarige paardentrainer en –handelaar uit Doetinchem is twee jaar cel geëist door de officier van justitie wegens allerlei frauduleuze praktijken vanuit zijn paardenbedrijf in Gaanderen. De aanklager vindt bewezen dat de paardentrainer tussen 2011 en 2014 ten onrechte de dood van vier dure sportpaarden claimde bij de verzekering, met gebruikmaking van vals opgestelde of verkregen documenten, dat schrijft De Gelderlander.

Tegen een 34-jarige paardentrainer en –handelaar uit Doetinchem is twee jaar cel geëist door de officier van justitie wegens allerlei frauduleuze praktijken vanuit zijn paardenbedrijf in Gaanderen. De aanklager vindt bewezen dat de paardentrainer tussen 2011 en 2014 ten onrechte de dood van vier dure sportpaarden claimde bij de verzekering, met gebruikmaking van vals opgestelde of verkregen documenten, dat schrijft De Gelderlander.

ie onware claims zijn niet het enige dat de paardenhandelaar volgens het OM op zijn geweten heeft. Volgens de officier van justitie claimde de man ook ten onrechte uitkering van een arbeidsongeschiktheidsverzekering tussen 2010 en 2015.. Tenslotte claimde hij ook nog eens rond de 70.000 euro voor vermeende inbraken in zijn zadelkamers. Ook stond op het bedrijf in Gaanderen een gestolen shovel en had de man pepperspray en een verboden gasalarmpistool.

Dode paarden
De vier malen dat de handelaar paarden ten onrechte dood opgaf bij de verzekering waren twee keer succesvol en kreeg hij daadwerkelijk geld uitgekeerd. De andere keren bleef het bij een poging. Deze ‘dode’ paarden liepen later nog wedstrijden. De man stelt zelf dat papieren van paarden regelmatig verwisseld worden om zo de waarde te verhogen. Zo zouden de dode paarden op de uitslagenlijsten terecht zijn gekomen. Bij zijn pogingen om verzekeringsgeld te vangen werden aktes van dierenartsen en het bedrijf dat de dode dieren ophaalt vervalst.

Klanten met zijn startkaart
In de periode waarin de man geld kreeg van zijn arbeidsongeschiktheidsverzekering reed hij wedstrijden. Zelf zegt de man dat niet hij op die wedstrijden reed, maar klanten uit Qatar met een zelfde haardracht.

Broer en dierenarts
Vrijdag staan de broer van de man en een dierenarts terecht. De rechtbank doet uitspraak op 20 september.

Bron: De Gelderlander

Europeesche verdwijnt als merk voor het intermediair

Europeesche en ASR worden één verzekeraar. Dat schrijft ASR in een brief aan haar zakelijke relaties. Europeesche wordt volledig operationeel geïntegreerd in ASR, vanaf 2019 wordt de portefeuille helemaal omgezet. Volgens ASR levert de integratie gemak en snelheid op voor het intermediair en zijn er voor consumenten meer mogelijkheden om pakketvoordeel te behalen.

Europeesche verdwijnt als merk voor het intermediair
Voor het intermediair verdwijnt de merknaam Europeesche. ASR gaat wel verder met het merk, maar alleen in de directe distributie en via de reiskanalen. Verzekeringen van adviseurs die bemiddelen in Europeesche zullen volgend jaar verdergaan onder de merknaam ASR.

Volgens de maatschappij zullen sommige verzekeringen wijzigingen ondergaan in de transitie, als onderdeel van de volledige productstrategie. ASR gaat in de komende periode adviseurs concreet op de hoogte stellen over alle veranderingen en de gevolgen. Europeesche bestaat als merk sinds 1920 en werd destijds opgericht in samenwerking met de Nederlandse Spoorwegen

AOV verzekeringen Adviseren gaat het beste met passie, Arnoud Wennekus "goh echt waar ??"

  Neurensics, een onderzoeksbureau voor neuromarketing, bekeek voor ASR de effecten op het brein van het verkopen van een verzekering met een verkoopgesprek en pitches. Alexander van Loon van ASR en pitchexpert Nathalie Mangelaars lichten de uitkomsten toe. Daarnaast vertellen ze hoe een adviseur de uitkomsten in de praktijk kan toepassen.

“We vinden het interessant te zien hoe je een verzekering effectiever kan verkopen en dat is ook belangrijk voor onze adviseurs”, vertelt Alexander van Loon, adjunct directeur marketing inkomen & zorg van a.s.r. “Daarom lieten we Neurensics met hersenscans onderzoek doen naar de effecten op proefpersonen van een verkoopgesprek en drie pitches. Uitgangspunt was het verkopen van een arbeidsongeschiktheidsverzekering van De Amersfoortse.”

Een pitch, of volledig ‘elevator pitch’, is een korte en krachtige boodschap van ongeveer een minuut. Binnen deze tijd moet je je boodschap zo duidelijk vertellen dat de ander geïnteresseerd raakt. Je verhaal moet oprecht zijn. Het mag best commercieel zijn, zolang de feiten maar kloppen. a.s.r. werkt al langere tijd samen met pitchdeskundige Nathalie Mangelaars van de Pitch Academy. Haar missie is om Nederlanders (beter) te

leren pitchen. Ze is daarom ook nauw betrokken bij het onderzoek. “Het gaat erom hoe je een klant motiveert om echt te luisteren naar een verhaal. De aandachtsspanne van mensen wordt steeds korter. Dat maakt de eerste indruk steeds belangrijker. Anders schakelt men zo weer door naar de volgende tekst of het volgende filmpje. Bij de juiste pitch zijn mensen bereid om daarna de tijd te nemen om te luisteren. Een pitch is dan ook geen monoloog, maar de start van een dialoog”, benadrukt Mangelaars.

Hersenscan
Het onderzoek van Neurensics richtte zich op de vraag of een pitch beter werkt dan een lang inhoudelijk verkoopgesprek. Daarnaast vergeleken de onderzoekers pitches gekoppeld aan feiten, angst en passie. Uitgangspunt waren dertien neurale netwerken die emotie weergeven (‘emoties’). “Het was een uniek onderzoek, omdat dit nog niet was onderzocht. We keken letterlijk in het hoofd van de klant met een MRI-scan”, licht Van Loon toe. “Bij iedere prikkel slaat een emotie in meer of mindere mate aan. De dertig proefpersonen bekeken vier filmpjes met steeds dezelfde adviseur van De Amersfoortse die een verkoopgesprek voerde en pitchte op feiten, angst en passie. Tegelijk scande Neurensics hun hersenen.”

Deze website is  SSL beveiligd 

©2024 Dreamview | Designed, Developed & Hosted by DreamView ICT & Internet Services

Hallo ondernemer! Vraag over AOV verzekering voor zelfstandig Professionals? Wilt u teruggbeld?

WhatsApp Chat & Terugbel Service
Close and go back to page