fbpx
Image
Image

AOV "en bloc premieverhoging" meeverzekeren zinvolle aanpassing?

Artikel AM:

AOV nieuwe manier van verzekeren, door: Stephan van Stalborch (Analist Towers Watson)

In dit artikel stelt Van Stalborch de belangen van de AOV verzekeraar en AOV verzekerde dichterbij elkaar te willen brengen door een produktaanpassing. Het risico op mogelijke toekomstige premieverhogingen (mogelijk door te voeren door de verzekeraar bij slechte resultaten) moet voor de verzekerde geheel of gedeeltelijk  kunnen worden verzekerd door een premieopslag op de premie.

Lees hier het originele artikel: AOV-en-en-bloc-nog-ingewikkelder-maken.pdf

 De mening van de onafhankelijke AOV expert:

meningvandeaovexpert-225-10

Dit is wat mij betreft niet de verbetering waar we op zitten te wachten. Sterker nog, deze versterkt m.i. juist de onzekerheid en zal daardoor alleen maar meer vragen en twijfels oproepen.

En het effect daarvan is dat juist minder ondernemers  een AOV zullen gaan durven afsluiten. Verzekerden sluiten alleen een AOV als ze er zekerheid aan kunnen ontlenen. De taak van de verzekeraar is het risico/ premiestelling goed in te schatten en de verzekerde moet erop kunnen vertrouwen dat de verzekeraar zich aan zijn afspraken houdt. 

AOV aanpassingen nodig?

Artikel AM:

AOV nieuwe manier van verzekeren, door : Stephanvan Stalborch

AOV-en-en-bloc-nog-ingewikkelder-maken.pdf

 

 

meningvandeaovexpert-225-10

Dit is wat mij betreft niet de verbetering waar we het meest op zitten te wachten. Sterker nog, deze verstrekt m.i. de onzekerheid en zal daardoor alleen maar meer vragen en twijfels oproepen. Hoe goed bedoeld ook...

Publiek heeft geen idee waar je onafhankelijk AOV advies kan krijgen

Driekwart van het publiek weet waar ze naartoe moet voor onafhankelijk advies bij ingewikkelde financiële zaken. Een kwart heeft geen idee. Dat is te lezen in het onderzoeksrapport 'De Nederlanders en hun pensioen' van het

nibudNibud 19 oktober 2015

Volgens het rapport weet 27 procent van de ondervraagden precies waar ze moeten zijn voor onafhankelijk advies en weet 48 procent dat globaal.
Het rapport leest: "Er zijn drie groepen consumenten die beduidend minder vaak op de hoogte zijn waar ze naar toe moeten voor onafhankelijk advies. Dit zijn: de jongere volwassenen, huurders en mensen die moeilijker rondkomen.

Uit het rapport blijkt verder onder meer dat degenen die wel naat een financieel adviseur zijn gestapt, een beter inzicht in hun financiële situatie hebben. Verder lijken de onderzoeksresultaten aan te geven dat het accent bij adviseur inderdaad verschuift van productverkoop naar informatie en advies.

Deze website is  SSL beveiligd 

©2024 Dreamview | Designed, Developed & Hosted by DreamView ICT & Internet Services

Hallo ondernemer! Vraag over AOV verzekering voor zelfstandig Professionals? Wilt u teruggbeld?

WhatsApp Chat & Terugbel Service
Close and go back to page